طراحی و ترجمه دفترچه راهنما
طراحی و ترجمه دفترچه راهنما
طراحی و ترجمه دفترچه راهنما یک خدمت ویژه به مشتریان است.نوعی دیگر از خدمات پس از فروش ترجمه دفترچه راهنما ویژۀ محصولات تولیدکنندگان و عرضهکنندگان صنایع تولیدی و خدماتی است. طراحی و ترجمه دفترچه راهنما باید طبق قوانین طراحی دفترچه راهنما صورت گیرد . طراحی و ترجمه دفترچه راهنما بسیار با اهمیّت است و حتما باید واحد هایی که اقدام به واردات محصول خارجی میکنند این را در نظر بگیرند که طراحی و ترجمه دفترچه راهنما میتواند بزرگترین سوالات مخاطبان و خریداران محصول را پاسخگو باشد.
بسیاری از شرکتها از اهمیت وجود دفترچههای راهنما باخبر نیستند.
برخی ترجیح میدهند محصولات خود را بدون دفترچه راهنما و یا فقط با همان نسخه فارسی یا فقط نسخه انگلیسی عرضه نمایند.اگر بازار را برای فروش خود میخواهید از طراحی و ترجمه دفترچه راهنما غافل نشوید.
ممکن است شما محصولی را تولید نمایید و با دفترچه راهنمای فارسی آن را در کشور عرضه کنید و نیاز مشتریان داخلی را برآورده نمایید اما دفترچه راهنمای فارسی نیاز مشتری خارجی بدون شناخت از زبان فارسی را مرتفع نمیکند. بنابراین لازم است تا در جهت بهبود توزیع محصولات خود نسخه انگلیسی دفترچه راهنمای محصولاتتان را تهیه نمایید.
همچنین ممکن است شما واردکننده محصولات از کشورهای دیگر باشید بنابراین جهت معرفی محصول خود و نحوه استفاده از دستگاه برای مشتریان داخلی نیاز دارید تا نسخه انگلیسی دفترچه راهنمای محصولتان را به فارسی ترجمه نمایید.
دفترچههای راهنما چه اهمیتی دارند؟
دفترچه راهنما نه تنها به عنوان شناسنامه دستگاه تلقی میشود بلکه به عنوان نماد نظم و دقت، و پیشرو بودن شرکت تولیدکننده یا عرضهکننده نیز قلمداد میشود.
دفترچههای راهنما علاوه بر اینکه مواردی از قبیل مشخصات و ویژگیهای محصول، دستورالعمل نحوه استفاده، نحوه اتصال، عیبیابی، موارد شامل گارانتی و … شامل میشود بنابراین بسیاری از پرسشها و مسایل مصرفکنندگان را پوشش میدهند.
قبل از آنکه دفترچه راهنما مورد استفاده مصرفکنندگان باشد، به عنوان یک جزوه آموزشی بسیار مناسب برای پرسنل داخلی آن شرکت و یا نمایندگان فروش محسوب میشود.
دفترچه راهنما حکم قرارداد امضا شده بین مصرفکننده و فروشنده میباشد. لذا تمام بندها و نوشتههای آن میتواند در بسیاری موارد باعث صدور حکمهای قضایی نیز شود.
مهمترین خرسندی هر طراح، تولیدکننده و یا فروشنده آن است که مشتری رضایت کاملی از محصول خریداری شده داشته باشد و این ممکن نیست مگر با ارائه دفترچه راهنمای آموزشی که در هر چه بهتر شناساندن نحوهی استفاده و قابلیتهای دستگاه، مشتری را راهنمایی نماید. قطعاً دفترچه راهنما یکی از ارکان جدایی نشدنی آموزش میباشد.
تمام شرکتها علاقهمندند که مشتریان کمترین ترافیک کاری را در بخش خدمات پشتیبانی داشته باشند. دفترچه راهنمای مناسب یکی از بهترین شیوههای کاهش آن میباشد.
برندسازی، تبلیغات، پشتیبانی فروش (ابزارهای فروش)، مارکتینگ، اعتمادسازی در مشتریان و امتیازات بسیاری در پس دفترچه راهنمای محصول شما وجود دارد که نباید به آسانی از کنار آن رد شد.