طراحی آگهی گرافیکی پوستر

طراحی آگهی گرافیکی پوستر

طراحی آگهی گرافیکی  پوستر حرفه ای

طراحی آگهی گرافیکی  پوستر  از نمونه های رایج ابزارهای تبلیغاتی که کسب و کارهای مختلف از آن بهره میبرند طراحی پوستر حرفه ای است. اصولا پوستر ها شامل تصاویر، رنگ بندی های خاص با توجه به موضوع طراحی پوستر، سن و یا قشری که مد نظر است همراه با توضیحات و متن نوشته هایی است. پوستر ها از ارزانترین روش های تبلیغات چاپی بحساب می آیند و از تبلیغات در روزنامه ها و مجلات پیشی گرفته اند. پوستر با توجه به اندازه، ابعاد، طراحی آگهی گرافیکی  پوستر و زمانیکه برای طراحی آن صرف می شود هزینه های مختلفی در بر دارد.

محل نصب پوستر ها اصولا اماکن عمومی و محل های پرتردد و شلوغ است. پس مخاطب خیل کثیری از افراد جامعه هستند. در اینصورت میتوان روی اطلاع رسانی و دیده شدن تبلیغات تان از این طریق بیشتر از سایر راه های تبلیغاتی استفاده کنید. بیلبورد های تبلیغاتی اصول طراحی آگهی گرافیکی  پوستر و روش های تبلیغات پوستر را دنبال می کنند و طراحی قالب بیلبورد ها از چهارچوب پوستر پیروی می کنند. همانطور که گفته شد اگر قرار است پوستر در اماکن شلوغ نصب شود، بهتر است با تعداد تصاویر و نوشته های کم و خوانا انجام شود. زیرا در معابر و محل های پر تردد امکان توقف و صرف زمان برای مطالعه پوستر نیست. از این رو برای انکه یک پوستر موفق عمل کند بهتر است از پرداختن به جزئیات خودداری کنید و کسب اطلاعات بیشتر را به تماس های تلفنی و یا مراجعه به شبکه های اجتماعی واحد خاص ارجاع دهید. با این روش خواهید دید طراحی پوستر، حرفه ای عمل کرده است یا خیر…؟!

اصول طراحی آگهی گرافیکی  پوسترو ابعاد استاندارد

اصول طراحی آگهی گرافیکی  پوسترو ابعاد استاندارد راتشریح میکنیم.همانطور که گفته شد پوستر را میتوان در ابعاد مختلف با توجه به نیاز افراد و محل قرار گیری و نوع اطلاع رسانی طراحی کرد. از جمله ابعاد رایج برای طراحی پوستر می توان به اندازه های A0,A1,A2,A3,A4  ابعاد 50 در 70 و یا قالب های خاص و متغییر به دو حالت عمودی و یا افقی طراحی کرد. پوستر مربعی به دلیل اینکه پرت کاغذی دارند و هزینه های زیادی را می طلبد از جمله ابعاد رایج و مرسوم بحساب نمی آید. اما به علت زیبا و متمایز بودن نسبت به سایر ابعاد می توان مورد توجه قرار داد.

همواره  بایداصول طراحی آگهی گرافیکی  پوسترو ابعاد استانداردپوستر فاصله خطوط برش را در کادر طراحی حفظ کنید. متون ، تصاویر و اجزای اصلی پوستر را با فاصله 1 سانتی از چهار طرف قرار دهید. خطوط برش همیشه دقیق نیست و به این فکر کنید اگر 1 درصد برش جابجا شود عناصر اصلی طرح کلی صدمه نبیند. یک پوستر، نگاه ناظر را از یک سمت به سوی طرح اصلی که مد نظر است باید سوق دهد. سعی کنید از شلوغی طرح و سردرگم کردن مخاطب خودداری نمایید. در قسمت فونت ها و استفاده از تصاویر به این مسائله بیشتر خواهیم پرداخت.

ویژگی های طراحی آگهی گرافیکی  یک پوستر خوب

 

طراحی آگهی کرافیکی پوستر خوب باید به گونه ای باشد که مفاهیم را به سرعت انتقال دهد. توجه داشته باشید قرار نیست همه اطلاعات مربوط به یک کسب و کار در طراحی پوستر گنجانده شود. پوستر خوب بعنوان یک گوینده باید سریعا با مخاطبان ارتباط برقرار کند. طراحی آگهی گرافیکی پوستر زمانی خوب است که ساده و اثر بخش باشد که میتوان به ان یک پوستر موفق و خوب گفت. مهم ترین اجزاء، متون، تصاویر و فضای خالی هستند که اگر بجا و استاندارد به کار گرفته شود، می تواند مورد توجه مخاطب باشد. تصاویر و ذکر موارد و جزئیات زیاد باعث پیچیدگی طرح و سردرگمی بیننده می شود. اگر متن به کار رفته در طراحی پوستر زیاد است، هم و غم خود را صرف طراحی بهتر متون کنید. اولیت بندی از لحاظ اهمیت مطالب و موارد طراحی پوستر را هرگز فراموش نکنید.

برای طراحی آگهی گرافیکی پوستر خوب در بهترین حالت گزیده گویی کنید موارد اضافه را با ارائه مشاوره به صاحبان مشاغل حذف کنید و ایشان را متقاعد کنید، مطالب اضافه باعث شلوغی و کم اهمیت شدن پوستر برای مخاطبان خواهد شد. هنری که یک طراح برای متقاعد کردن مشتریانش باید داشته باشد، روابط عمومی و فن بیان بالا را می طلبد تا آنچه را که شایسته است با دانش و اصول خاص مشتری به او بازگو کند. همیشه هرآنچه مشتری میگوید نباید مو به مو اجرا شود چرا که وی از دیدگاه خود نظر می دهد اما شما که یک طراح گرافیکی هستید که می دانید با بعضی تغییرات، طرح کلی صدمه خواهد دید و نهایتا کیفیت پوستر خوب افت خواهد داشت و بار مفهومی و تاثیر گذاری یک تبلیغات خوب را نخواهد داشت.

نکته مهم در مورد طراحی آگهی گرافیکی  پوستر

از مزایای طراحی آگهی گرافیکیپوستر  باز بودن دست طراح است که بدون هیچ قاعده و قانونی میتوان به خلق تصاویری نو و بدیع پرداخت. طراحان گرافیک اعتقادی به محدودیت ندارند چرا که طراحی کاری بدون مرز است. در طراحی آگهی گرافیکی  پوستر، طراحی بسته بندی، طراحی بروشور و سایر ابزارهای تبلیغاتی میتوان خلاقانه و غیر متعارف عمل کرد تا طرحی زیبا ایجاد کرد. همیشه در طراحی سبک خاص خود را داشته باشید، متفاوت باشید تا از سایر طراحان گرافیک طرح های شما باز شناخته شود.

0 0 رای
امتیاز شما
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
خانه آموزشگاه وبلاگ فروشگاه فریلنسری
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
()
x