کاربرد طراحی آگهی گرافیکی

کاربردهای طراحی اگهی گرافیکی

 کاربرد طراحی آگهی گرافیکی وتعریف آن:

کاربرد طراحی آگهی گرافیکی از زمانی برای مردم روشن شد که شرکت های تجاری با ارائه ی تبلیغات گرافیکی مثل پوستر و بروشور به راحتی توانستند سهم بزرگی از بازار را بدست آورند.طراحی گرافیک (طراحی آگهی گرافیک به انگلیسی: Graphic  Ad Design) در واقع اصطلاحی عام است. حرفه ای متشکل از طراحی حروف، تصویرسازی، عکاسی وچاپ است. به منظور ارائه اطلاعات یا آموزش بکار میرود. این اصطلاح را اولین بار ویلیام ادیسون دیگینزدر سال ۱۹۲۲ بکار برد. با این همه فقط پس از جنگ جهانی دوم بود کهکاربرد طراحی آگهی گرافیکی  رایج شد.

کاربرد طراحی آگهی گرافیکی ارتباط بصری در مفهوم آن را برای کاربر در تاریخ طولانی مدتی در پی دارد. زمانی که انسان اولیه برای یافتن غذا به شکار می رفت وجای پای حیوانی را بر روی گل می دید، در واقع نوعی نشانه بصری را مشاهده می کرد.کاربرد طراحی آگهی گرافیکی نیز نوعی نشانه بصری به شمار میرود.

اثر گرافیکی میتواند نشانه باشد، مانند حروف الفبا؛ یا یک نظام نشانه ای دیگر را شکل دهد؛ مانند علائم جاده ای. علائم گرافیکی در کنار هم تشکیل تصویر می دهد. طراحی گرافیک به معنای حرفه ساخت علائم و آرایش آنها بر یک سطح برای انتقال یک ایده است. گرافیک هنری است که ترسیم کردن و نگاشتن عناصر اصلی آن را تشکیل می دهندوکاربرد طراحی آگهی گرافیکی را به درستی بیان میکند.

 

 

کاربرد طراحی آگهی گرافیکی در ایران

طراحی و هنر گرافیک ایران به دلیل نیاز به تحول، دچار دگرگونی مثبتی شد و همزمان کاربرد طراحی برای مردم و شرکت های تولیدی وتجاری روشن گردید. اما این دگرگونی، سال ها طول کشید تا در اواسط دوره ی رضا شاه، به مدد دو تن به نام های فردریک بالبرگ سوئدی و موشخ سروری ارمنی شروع به شکل گرفتن نمود. از کارهای تالبرگ، آرم راه آهن ایران و آرم سابق روزنامه ی اطّلاعات است که  نخستین دلایل کاربرد طراحی آگهی گرافیکی در ایران از آن زمان  شکل گرفت.

گرافیک مدرن ایران با کوشش های این دو و بعد با تلاش طراحان ایرانی نسل ها بعد از آن در جامعه، مطرح و شناخته شد و حضوری مستقل پیدا کرد. پیش از آن، هنر گرافیک در زمینه هایی چون طراحی فرش، کاشی، پارچه، نقوش سفال ها، تصویر گری و تحریر کتب و … موجود بودند.

از دوره ی قاجار، با جدی شدن مسئله ی چاپ، روشن شدن کاربرد طراحی آگهی گرافیکی ،طراحی و گرافیک نیز حضور پررنگ تری یافت. فنون و نقوش سنّتی طراحی، توسط نقّاشان در زمینه های جدید به کار برده شد. اما به دلیل عدم آشنایی با فنون جدید در این حرفه، تحول لازم به وجود نیامد. به همین علت در طراحی هیچ سبک، مکتب یا شیوه ی نویی به وجود نیامد.

چند سال بعد با گشایش دانشکده ی هنرهای زیبا و فعالیت کسانی چون محمد بهرامی در اواسط دوران محمدرضا شاه، گرافیک به دست هنرمندان ایرانی، جان تازه ای گرفت. از اواخر دهه ی سی و اوایل دهه ی چهل، حرکتی جدید در رجوع دوباره به نقوش و گنجینه بی همانند طراحی ایران شد.

امروزه با پیشرفت هنر گرافیک و گستردگی کاربرد آن  شاخه های متعددی از قبیل تصویرسازی، پوستر، طراحی آرم و نشانه، صفحه آرایی، طراحی حروف و بسته بندی که از هم متمایز هستند را دربر می گیرد. همه این ها در مفهوم عمومی گرافیک، جای دارند.

 

 

 

 

0 0 رای
امتیاز شما
Summary
Review Date
Reviewed Item
Graphic ad design applications
Author Rating
51star1star1star1star1star
دنبال کردن
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
خانه آموزشگاه وبلاگ فروشگاه فریلنسری
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx
()
x