طراحی کاور موزیک برای اینستاگرام
طراحی کاور موزیک برای اینستاگرام میتواند در مدت زمان بسیار کمی آهنگ و آلبوم شما را به خوبی معرفی کند.کاورهای تبلیغاتی میتوانند انواع مختلفی داشته باشند , برای مثال اگر برای معرفی یک آلبوم تقاضای طراحی داشته باشید به آن کاور آلبوم میگویند و اگر برای انتقال یک خبر نیاز به کاور داشته باشید به آن کاور اطلاع رسانی میگویند.
اگر شما برای شبکه های اجتماعی نیاز به طراحی تصویر داشته باشید , نام آن شبکه پس از کاور بیان میگردد برای مثال به کاور شبکه های اینستاگرام و تلگرام میگویند کاور تلگرام و کاور اینستاگرام.
نوع دیگری از کاور ها وجود دارند که برای آهنگ ها استفاده می شوند , به طوری که شما وقتی آهنگی را از یک سایتی دانلود میکنید و میخواهید اهنگ را در گوشی و یا کامپیوتر پخش کنید عکسی از اهنگ نیز به نمایش در می آید که همان کاور آن می باشد , که به آن کاور موزیک میگویند.
امروزه استفاده از کاور های تبلیغاتی گسترش یافته به طوری که تقریبا بیش از نصف تبلیغات در سایت ها به صورت کاور درون پست ها یا استفاده از کاور ها درون پاپ باکس ها می باشد.
یک کاور خوب میبایست درون خود به طور ساده و زیبا چکیده ای از کسب و کار یا محصول شما را توضیح دهد و طوری باشد که مخاطب را جذب نماید.
نکات طراحی کاورموزیک برای اینستاگرام
قالب اینستاگرام یا کاور تمپلت یکسان و یکپارچه ای است , که شما محتوای خود را (تصویری یا نوشتاری) را در آن جایگذاری می کنید.
در حال حاضر قدرت شبکه های اجتماعی دیگر بر کسی پوشیده نیست.
در کشور ما مردم به سمت شبکه های اجتماعی کشیده شدن که عکس محور هستند از این رو اینستاگرام محبوبترین شبکه اجتماعی در ایران است.
اصولا قالبها در شبکه های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام دارای رنگهای سازمانی لوگو و اطلاعات ارتباطی هستند. داشتن یک قالب شیک و مرجع باعث می شود شما پیج خاص و منظمی داشته باشید که نگاه هر بیننده را به خودش جذب کند.
قالبها در شبکه های اجتماعی شناسنامه برند شما تلقی می شوند و در ذهن مشتری همیشه ماندگار می مانند.
طراحی قالب اینستاگرام در واقع یک هنر است , وقتی شما دارای یک قالب خاص باشید سلیقه و تفکر خود را نسبت به بقیه رقبا نشان می دهید و مشتری را در این بازار رقابتی می توانید کاملا جذب کنید. این کار به اعتماد مشتری و برند سازی شما کمک شایانی می کند.در قالبها شما باید به نکات اساسی توجه ویژه ای داشته باشید مثلا اگر شما پیج فروش لوازم ورزشی دارید نباید از رنگهای سرد و بی روح استفاده کنید چون عموما مخاطب های شما جوان و پر انرژی هستند و رنگهای شاد را بیشتر می پسندند.
یک قالب اینستاگرام زمانی می تواند تاثیر گذار و هدفمند باشد که حرفه ای طراحی شده باشد شما با طراحی هدفمند می توانید اعتبار خاصی را برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
طراحی کاور آهنگ مطلوبچگونه باید باشد؟
کاور شناسنامه اثر هنری شما میباشد.می گویند یک کتاب را هیچ وقت از روی جلدش قضاوت نکنید اما در واقعیت مخاطب به این شکل رفتار نمی کند.در واقع یک کاور موزیک جذاب , مخاطب را ترغیب می کند تا آن موزیک را دانلود کند یا بخرد .طراجی کاور موزیک حرفه ای یکی از بهترین روشهای جذب مخاطب است و هر هنرمند یا خواننده ای برای اینکه آلبوم خود را عرضه کند به کاوری جذاب احتیاج دارد.
هنرمندان باید با حساسیت بیشتری به موضوع کاور توجه کنند , کاورها علاوه بر محدودیت های نمایشی باید برای گرفتن مجوز هم مناسب باشند.از کاور می توان برای پادکست , نوحه و یا آلبوم موسیقی استفاده کرد. طراحی کاور در واقع پیام موسیقی را در قالب یک تصویر به مخاطب منتقل می کند. پس اگر موزیک را بدون کاور منتشر کنیم در واقع محتوا را کامل منتقل نکرده ایم و قاعدتا با یک کاهش منفی مخاطب روبرو می شویم.
کاور موزیک زمانی می تواند تاثیر گذار و هدفمند باشد که حرفه ای طراحی شده باشد شما با طراحی هدفمند می توانید اعتبار خاصی را به برند و موسیقی خود ایجاد کنید.