4ترفند اصلی در اپلیکیشن ساز شبکه اجتماعی
4 ترفنداصل طراحی اپلیکیشن موبایل
اپلیکیشن ساز شبکه اجتماعی ترفند خاص خود را دارد.در استفاده از اپلیکیشن ساز شبکه اجتماعی ترفند هایی برای طراحی اپلیکیشن وجود دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.طراحی اپلیکیشن موبایل باید به گونهای باشد که مشتری را به سمت دانلود و استفاده از آن جلب کند. اپلیکیشن ساز شبکه اجتماعی ترفند مخصوصی باید برای این مهم داشته باشد.برای جلب مشتری بیشتر باید نکات و موضوعات مختلفی را در این زمینه رعایت کنید. اپلیکیشن ساز شبکه اجتماعی ترفند ویزه ای است در طراحی کردن اپلیکیشن موبایل.در این مقاله قصد داریم 4ترفنداصلی طراحی اپلیکیشن موبایل را بررسی کنیم.
1- استفاده از عنوان اپ مناسب در طراحی اپلیکیشن موبایل
اولین و مهمترین اصل اپلیکیشن ساز شبکه اجتماعی ترفند طراحی اپلیکیشن موبایل انتخاب عنوان آن است. قبل از اینکه اپلیکیشن خود را در گوگل پلی و اپ استور منتشر کنید، باید راجع به تعیین عنوان آن فکر کنید. مهمترین مسئله در انتخاب عنوان اپ، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع اپلیکیشن خود در آن است. تعداد کاراکترهای به کار برده در عنوان اپلیکیشن هم بسیار مهم است به طوری که در پیش نمایش اپ استور بیش از 25 کاراکتر در عنوان آن نمایش داده نمیشود و عنوان های که ناقص در اپ استور و گوگل پلی نمایش داده شوند، مخاطب بسیار کمی را جذب میکند. همچنین باید مراقب باشید که عنوان اپلیکیشن شما طولانی نباشد.
2-استفاده از اسکرین شات و ویدیو در طراحی اپلیکیشن موبایل
پس از طراحی اپلیکیشن موبایل باید آن را بر روی پلتفرمهای انتشار دهنده ثبت و منتشر کنید. پس از اینکه کاربر عنوان اپلیکیشن را در این پلتفرمهای انتشار دهنده چون گوگل پلی و اپ استور مشاهده کرد؛ جذب اسکرین شات، ویدیوهای توضیح دهنده اپلیکیشن میشود. گذاشتن اسکرین شات مناسب از قسمتهای مختلف اپلیکیشن به ویژه دو عکس اول که بیشتر مشاهده میشود و قرار دادن ویدیوهای جذاب و زیبا نقش مهمی در معرفی خوب اپلیکیشن دارد. چرا که کاربران بیشتر جذب عکس و ویدیو میشوند تا توضیحات متنی، برای همین باید توجه بیشتری به این مسئله کنید.
3-دسته بندی موضوعی مناسب در طراحی اپلیکیشن موبایل
یکی دیگر از اصول مهم در طراحی اپلیکیشن موبایل و انتشار و عرضه آن دسته بندی کردن موضوعی اپلیکیشن است. به دلیل وجود تعداد زیادی از اپلیکیشن موبایل در اپ استور و گوگل پلی، درصد زیادی از کاربران برای پیدا کردن اپلیکیشن مناسب و مدنظر خود آن را در دسته بندیهای موضوعی جستجو میکنند. بنابراین این مسئله بسیار مهم است که اپلیکیشن خود را در دسته بندی موضوعی درست در پلتفرمهای انتشار دهنده قرار بدهید تا مخاطب و کاربر خود را دچار گیجی و سردرگمی نکنید. قبل از طراحی اپلیکیشن موبایل و عرضه آن در پلتفرمهای انتشار دهنده با تیم خود ارزیابیهای دقیق و مناسب در این زمینه را انجام دهید تا زحمات گروه با انتخاب یک دسته بندی موضوعی اشتباه هدر نرود.
4-استفاده از گرافیک زیبا و جذاب در طراحی اپلیکیشن موبایل
اصل دیگر در طراحی اپلیکیشن موبایل مناسب استفاده از گرافیک زیبا و جذاب در لوگو و صفحات داخلی آن است. یک طراحی زیبا و مناسب لوگو میتواند موضوع اصلی اپلیکیشن را قبل از دانلود برای مخاطب مشخص کند. مخاطب و کاربر باید بتواند تنها با نگاه بر روی نام و لوگوی اپلیکیشن موضوع آن را حدس بزند. همچنین باید از گرافیک مناسب و جذاب برای صفحات داخلی و آیکونهای داخلی اپلیکیشن در طراحی آن به کار ببرید تا مخاطب و کاربر در اپلیکیشن شما بماند و به حذف آن اقدام نکند. به عنوان مثال لوگوی اینستاگرام که به شکل یک دوربین عکاسی طراحی شده است به خوبی برای کاربر و مخاطب مشخص میکند که شما با یک شبکه اجتماعی عکس و تصویر محور مواجه هستید و واقعا هم برای موفقیت در این شبکه اجتماعی و جذب دنبال کننده بیشتر باید از عکسهای منحصر به فرد و جذاب استفاده کنید.